Niegdyś koszule nosili jedynie mężczyźni, z czasem jednak i ta część garderoby została pokochana przez kobiety. Dziś kobieca koszula to elegancja sama w sobie. Pasuje niemal do wszystkiego – do spódnicy, spodni, a latem nawet do szortów. Na sklepowych półkach można znaleźć mnóstwo różnych modeli koszul damskich, które w ostatnim czasie stały się bardzo modne. Na co powinien zwrócić uwagę producent koszul damskich, jeśli chce, aby jego produkty cieszyły się dużą popularnością wśród kobiet?
Rozmiar ma znaczenie
Różnorodność krojów koszul sprawia, że każda kobieta może znaleźć idealny model dla siebie. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że koszula jest elementem garderoby, który powinien być niemalże idealnie dopasowany. Oczywiście, w przypadku puszystych kobiet koszule nieco luźniejsze są dopuszczane, lecz nawet one nie powinny nosić koszul oversize. Mają one bowiem niewiele wspólnego z klasyczną elegancją i w zasadzie trudno stwierdzić, kiedy koszula oversize w ogóle mogłaby być założona. Dodatkowo odzież oversize charakteryzuje się tym, że nie pasuje do każdej osoby. Producent koszul damskich na próżno powinien więc oczekiwać dużego popytu na swoje produkty, jeśli specjalizuje się w tego typu krojach. O wiele lepiej jest postawić na koszule dopasowane, ewentualnie nieco luźniejsze na wysokości pasa tak, aby można je było spokojnie włożyć do spodni, a wystająca koszula mogła zamaskować brzuch. Producent koszul damskich powinien dobierać rozmiary pod średniego wzrostu i wagi kobietę, nigdy pod zbyt szczupłe lub puszyste modelki. Większość kobiet ma bowiem standardową, podobną budowę ciała.
Kolory i wzory
Elegancka koszula tradycyjnie jest koloru białego, jasno niebieskiego bądź ecru. Tymczasem w dzisiejszych czasach elegancja niejedno ma imię, dlatego też kobiety często wybierają nieoczywiste modele koszul w różnych kolorach i ze wzorami. Jeżeli producent koszul damskich specjalizuje się w eleganckich modelach, z pewnością powinien postawić na delikatne, pastelowe kolory i lekkie wzorki. Małe groszki, paseczki, czy inne niezbyt nachalne printy są jak najbardziej mile widziane. Kobieta może dzięki nim ubrać się elegancko, a jednocześnie nie wygląda w białej koszuli i ciemnej spódnicy jak mała uczennica. Inaczej do tematu należy podejść, jeśli producent koszul damskich stawia na luźniejsze koszule, które pasują do wielu stylizacji. Wtedy oczywiście można eksperymentować ze wzorami i kolorami. Chcąc trafić w gust młodszych klientek można postawić nawet na ekscentryczne, neonowe kolory. Nastolatki uwielbiają bowiem błyszczeć i bawić się modą. Oczywiście kolory i wzory koszul należy dopasowywać do pory roku, o jakiej będą sprzedawane. Kolekcje letnie powinny być wesołe, kolorowe i wręcz emanują radością, zimą natomiast dużych zainteresowaniem nie będą cieszyły się nadruki z flamingami czy palmami. Starszym klientom do gustu przypadną bardziej stonowane wzory i kolory, choć nie oznacza to, że muszą być one nudne. Przede wszystkim warto zaobserwować, że starsze kobiety lubią różnego rodzaju kolory, jednak ze wzorami należy postępować ostrożnie szczególnie, że niektóre mają tendencję do optycznego pogrubiania.
Dobra reklama
Producenci koszul damskich nie mogą zapomnieć o dobrej reklamie swoich produktów i dobrze zlokalizowanym punkcie sprzedażowym. Jeżeli producent koszul damskich kieruje swoje produkty do młodych kobiet, jego sklep powinien mieścić się w galerii handlowej bądź przynajmniej w centrum większego miasta. Reklama natomiast powinna być emitowana poprzez środki przekazu, z których korzystają młode osoby. Najlepiej sprawdzi się reklama internetowa w postaci strony internetowej, konta na portalu społecznościowym czy emisji krótkiego filmiku reklamowego. Dobrze jest także organizować różnego rodzaju promocje i konkursy, w których młodzi ludzie wręcz uwielbiają brać udział. Pamiętajmy również, że młodsze klientki zwykle wybierają sklepy klasy średniej, dlatego też proponowane przez producenta koszul damskich ceny nie mogą być zbyt wygórowane. Inaczej sprawa reklamy będzie wyglądała w przypadku starszych wiekiem klientek. Oczywiście inwestowanie w reklamę internetową nadal ma sens, jednak nie wszystkie kobiety chętnie czytają internet czy oglądają filmy na popularnych kanałach. Dobrze jest zatem dołączyć do reklamy internetowej notkę prasową bądź zareklamować się w telewizji. Nasz sklep może być zlokalizowany nie tylko w centrum miasta, ale i na przedmieściach, najlepiej w pobliżu dużych osiedli mieszkaniowych – starsze kobiety nie zawsze lubią zgiełk i hałas, który towarzyszy centrom dużych miast.
Producent koszul damskich nie powinien zapominać, że ma rynku sporą konkurencję. Walka o klienta to jego podstawowe zadanie, zatem musi on wprowadzić w życie kilka zmian w reklamowaniu swoich produktów, a także w ich wyglądzie, aby pozyskać jak największą ilość zadowolonych klientek. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest obserwacja zmieniającej się mody oraz ciągłe dopytywanie klientów o ulubione modele koszul. Dzięki temu można pozyskać wiele stałych klientek, na których potrzeby stale będziemy odpowiadać.