Jak reklamować własną firmę? - podstawy reklamy

Jak reklamować własną firmę? – podstawy reklamy

Zakładając własną firmę bardzo często myślimy wyłącznie o tym, aby świadczyć usługi wysokiej jakości, albo też proponować produkty wykonane solidnie, przydatne i po prostu atrakcyjne. Zapominamy w tym wszystkim o tym, jak ważna w całym procesie rozkręcania biznesu jest jego reklama. Na tę z kolei składa się mnóstwo elementów – od ulotek reklamowych, przez litery przestrzenne reklamowe, na Internecie kończąc. W tym krótkim artykule zbierzemy do kupy najlepsze jej formy, skupiając się na tych, w które można “wejść” już przy rozpoczynaniu własnej działalności. Tych, które nie wymagają ogromnego wkładu własnego i dużych pieniędzy na start. Jak reklamować własną firmę? – podstawy reklamy.

Najpopularniejsze formy reklamy “na start”

Zakładając własną firmę jesteśmy zasypywani różnego rodzaju ofertami związanymi z jej promocją. Wiele spośród nich, jak chociażby pozycjonowanie jej strony czy reklama telewizyjno-radiowa może (i zapewne tak będzie) okazać się zbyt droga jak na budżet, jakim dysponuje się na początku. Zwłaszcza, że wydatków na start potrafi być naprawdę dużo. Właśnie dlatego warto jest tutaj połączyć niską cenę z dużą skutecznością i wejść w taką formę reklamy, na którą będziemy sobie w stanie pozwolić. Współczesny rynek jest na tyle szeroki, że oferuje kilka takich jej rodzajów. Spośród nich wyróżnić należy:

  • litery przestrzenne reklamowe – choć więcej na ich temat powiemy w kolejnym akapicie tego artykułu, litery przestrzenne reklamowe są w stanie być świetnym pierwszym krokiem ku reklamie – zwłaszcza, że nie muszą one być przez nas postrzegane jako reklama;
  • ulotki reklamowe – choć ta forma reklamy (zwłaszcza w dzisiejszych czasach) powoli odchodzi do lamusa, wciąż potrafi być skuteczna – zwłaszcza jeśli w umiejętny sposób zaprojektujemy nasze ulotki. Oczywiście, musimy liczyć się z tym, że większość z nich trafi do kosza. Taki jest jednak charakter tej formy reklamy;
  • gadżety reklamowe – stanowią “rozwiniętą formę” ulotek reklamowych. Choć wymagają nieco większego nakładu finansowego, rozdawanie rzeczy fizycznych (jak długopisy czy smyczy) spotyka się z większą aprobatą ze strony osób obdarowywanych nimi. Podczas gdy bowiem z ulotką nic nie zrobią, jeśli są nią kompletnie niezainteresowani, reklama w postaci przydatnego gadżetu pójdzie dalej świat i nie zazna swojego końca w koszu tuż obok miejsca rozdawania;
  • Google Ads – podczas gdy pozycjonowanie strony https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/, jak już wcześniej wspomnieliśmy, potrafi być bardzo drogie, wykupienie reklamy bezpośrednio w Google wcale takie być nie musi. Wszystko dlatego, że na efekt nie musimy tu czekać w nieskończoność, a płacimy nie za wyświetlenia naszej reklamy i nie abonament, jak w przypadku pozycjonowania, a za właściwe przekierowania na naszą stronę internetową. Każdy aspekt, jak słowa kluczowe czy budżet, możemy tu sami ustalić, co pozwala nam mieć nad tym wszystkim pełną kontrolę;
  • ogłoszenia w prasie – ta forma reklamy sprawdza się zwłaszcza w przypadku gdy działamy na rynku lokalnym i chcemy przyciągnąć do siebie mieszkańców okolicznych ulic czy miejscowości. To właśnie w przypadku lokalnych gazet ma to wszystko sens i jest w stanie być taką reklamą, na którą będziemy sobie w stanie pozwolić.

Litery przestrzenne reklamowe – czy warto w nie inwestować?

Wiele młodziutkich firm spotyka się na start z całą masą form reklamy. Ich problem polega na tym, że nie zawsze mają budżet właściwy do podjęcia się ich. Właśnie dlatego starają się połączyć reklamę z czymś, co przyniesie dodatkowe profity – a czymś takim są litery przestrzenne reklamowe. Jeżeli właściwie (zawsze adekwatnie do profilu naszej działalności) je zaprojektujemy i umiejscowimy w odpowiednim miejscu, będą pełniły kilka ról:

  • reklamową, gdyż z pewnością będą zauważalne z dużych odległości; mogą też po prostu przyciągać wzrok i zachęcać do zawieszenia go na dłużej;
  • wizerunkowąlitery przestrzenne reklamowe sprawiają, że nasza firma wygląda bardziej prestiżowo, a potencjalni jej klienci już na start uważają ją za bardziej godną uwagi;
  • aranżacyjną – litery tego typu mogą stanowić świetną ozdobę biura – powinny stanowić główny element jego aranżacji, który później dodatkowo wyeksponujemy, chociażby oświetleniem.

Ten element “reklamy” jest świetny nie tylko ze względu na szeroką gamę korzyści, które płyną z jego wdrożenia, ale też za sprawą ceny – jednorazowy wydatek w jego przypadku jest nam w stanie przynosić mnóstwo korzyści przez długi czas. Jest to więc forma reklamy, w którą zdecydowanie warto zainwestować – zwłaszcza już na start.

Sprawdź koniecznie:

Podsumowanie

Istnieje całe mnóstwo sposobów na poprawę wizerunku własnej firmy, ale i wypromowanie jej wśród jej odbiorców. Podstawą w tym wszystkim wydają się być litery przestrzenne reklamowe – odpowiednio zaprojektowane, są w stanie stanowić świetną i prestiżową reklamę własnej działalności, ale też świetne uzupełnienie innych, bardziej bezpośrednich jej form. Jeżeli zatem prowadzimy świeżą działalność, albo też dopiero planujemy takową założyć, koniecznie zacznijmy od nich, później zagłębiając się w inne budżetowe środki na trafienie do potencjalnego klienta.

Zobacz także: